USA i en jäkla massa bilder - Fort Lauderdale

När vi planerade resan hade vi inte ens tänkt stanna i Fort Lauderdale, men när vi bokat Miami och Key West och insåg att det var ganska många timmars bilkörning Key West-Orlando tänkte vi att det kunde vara kul med ett stopp till, och valet föll på Fort Lauderdale. Eftersom det mest var en mellanlandning gjorde vi inte många knop där och vi fick egentligen uppfattning alls om Fort Lauderdale.

Vi kom dit kvällstid, hotellet var av det lite finare slaget. De hade "Valet Parking", alltså där hotellpersonal parkerar bilen. De hade de i Miami Beach också och det var inget konstigt med det. Men det var lite halvpinsamt i Ft Lauderdale när vi för det första kliver ur bilen och ser så JÄVLA risiga ut, Linus går och checkar in i badbyxor och tischa typ och jag & Malla har visserligen sminkat oss i bilen men i övrigt var vi inte så jävla fräscha efter bilresan (och dessutom efter föregående all in-party i Key West). När vi öppnar bakluckan och killen som ska parkera åt oss frågar vad vi behöver därifrån ser det ut som SKIT där. Alla väskor har ju blivit uppackade två ggr vilket resulterat i att en hel del av vår packning hamnat i små påsar, i öllådor (!!) och så vidare... Haha så jävla sunkigt. Så kommer vi in i hotellobbyn och där står det på en skylt att det är krav på att man inte springer omkring halvnaken i lobbyn. Nu hade vi visserligen kläder på oss, men det kändes inte som de kläderna passade sig för hotellet haha!

Vi fick checka in iaf, sunkigheten till trots :) Väldigt fina hotellrum med VÄLDIGT fin utsikt över stranden och havet. Vädret var inte tiptop, men det spelade inte så stor roll.

Vi hade typ en grej på önskelistan i Fort Lauderdale - MAT! Här traskar vi längs gatan som gick bredvid stranden, på jakt efter någon vettig restaurang. Hittade en riktigt bra också, satt på deras uteservering med utsikt över havet och stranden. När vi sitter där började det blåsa upp ordentligt, och Linus var väldigt lyrisk över det. I bilen mellan Key West och Fort Lauderdale (en bilresa som ALDRIG tog slut kändes det som) fick vi nämligen upp en orkanvarning i GPS:en och det var Linus väldigt pepp på, haha.

Medan vi käkade gudomligt god mat på den där uteserveringen satt vi och spanade på alla hundratals blixtar ovanför havet, det var faktiskt ganska magiskt. Ägnade väldigt mycket tid åt att seriefotografera vädret så att jag skulle få med blixtarna, haha. Sen kom ovädret närmare oss, det regnade lite grann men inte så farligt. Linus var lite besviken över att mattades av, vi andra var lite sura över att det började regna precis när vi asmätta (köttet på den restaurangen, MMMM) skulle ta oss tillbaka till hotellet. Spelade kort, drack någon öl och snackade skit resten av kvällen, det var faktiskt en väldigt skön kväll trots att vi inte gjort något "vettigt" som att turista i stan!

Utsikten från sängen dagen efter var inte fy skam! Vi gick och köpte med oss frukost och körde ett par timmars beachhäng där, sista chansen till dopp i havet kunde vi ju inte direkt gå miste om!

Stranden i Ft Lauderdale var identisk med Miami Beach, minus några vakttorn och ungefär en tiondel så mycket folk, så på sätt och vis var det ganska skönt.

Det var faktiskt allt från Ft Lauderdale! Efter beachhäng packade vi in alla tolvtusen väskor, påsar och ett och annat par illaluktande skor (fråga inte) och drog vidare mot Orlando! Blir nog två inlägg därifrån för där turistade vi oss ordentligt : )